donderdag 23 april 2015

Komkommer met dille-dressing

Het eerste receptje met oogst uit m'n mini-moestuintje :)

Om mij heen hoor ik dat sommige mensen het al op hebben gegeven met hun plantjes omdat ze het niet goed doen, ik heb ze tot nu toe gelukkig allemaal nog in leven kunnen houden. Een aantal zijn er inmiddels verhuisd naar buiten maar de dille vond ik niet zo geschikt om in de volle grond te zetten met z'n dunne, doorgeschoten takjes dus besloot ik om 'm lekker op te eten. De oogst, een klein handje vol, was precies genoeg om te verwerken in een lekkere dressing voor bij de komkommer :)



Wat heb je nog meer nodig?

- 1 komkommer
- 2 eetlepels Griekse yoghurt (of crème fraîche)
- 1 eetlepel mayonaise
- 1 theelepel citroensap
- zout
- versgemalen peper
 

Hoe maak je het?

Was de komkommer en snij hem in dunne plakjes. Maak de dressing van de yoghurt, mayonaise, en het citroensap. Breng dit op smaak met zout, peper en natuurlijk de dille. Meng de dressing met de komkommer en laat de salade nog even staan zodat de smaken kunnen intrekken.


Wat er nog over was van de plant heb ik in een pot buiten gezet op een beschut plekje in de zon, ik heb er nog wat jonge scheutjes aan laten zitten dus wie weet word het weer iets ;)

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten