maandag 6 april 2015

AH moestuintje #2

We zijn nu een maand verder sinds het zaaien van de eerste plantjes dus ik laat jullie even zien hoe het er nu bij staat met m'n mini-moestuintje ;)

Radijs was als eerste ontkiemd, snel gevolgd door rucola en dille. Hij ging als een speer dus het werd al snel tijd voor een groter potje...



... en een paar dagen later konden ook de rucola en dille verpot worden, of beter gezegd in lege verpakkingen gezet worden (bij gebrek aan voldoende potjes). Staat eigenlijk nog best gezellig ook zo in de keuken :)


Ondertussen deden de tomaatjes en peterselie ook goed hun best, alleen bij de aardbeitjes zag ik, behalve wat schimmel op het potje, nog niets groeien :(


Bosaardbeien zijn ook helemaal niet zo vlug lees ik in dit artikel van het AD, je hoeft dit jaar zelfs niet eens op vruchtjes te rekenen als ik het allemaal moet geloven. Niet echt wat de achterkant van het kaartje beloofd!

Het is dus toch niet zo makkelijk als het lijkt (AH zou z'n groenteafdeling anders wel kunnen sluiten natuurlijk) maar gelukkig staat er ook een handig overzichtje bij over het verpotten, verspenen en wel of niet buiten zetten van de plantjes. Ik breng het meteen in de praktijk bij het verpotten van de cherrytomaatjes, de twee plantjes haal ik uit elkaar door het zaaimatje voorzichtig door te knippen, het lijkt haast wel een chirurgische ingreep maar zo leer je nog eens wat. Hier sta je toch allemaal niet bij stil als je op de groenteafdeling staat en kan kiezen wat je maar wil ;)


En dit zijn nog maar de eerste plantjes, ik heb nog een gedeelte niet gezaaid omdat ik eerst eens wilde kijken wat het deed en waar ik ze straks buiten kan planten want ik heb nou eenmaal geen volkstuin tot m'n beschikking ;) Bovendien is het nog vroeg in het seizoen en de lente liet helaas ook even op zich wachten. Toen we op een regenachtige zondag dit schattige mini-kasje bij IKEA tegenkwamen kon ik het dan ook niet laten staan :)




En jaaah, na lang wachten en het verwisselen van het beschimmelde potje waren daar dan toch de eerste blaadjes van de bosaardbeien :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten