vrijdag 7 februari 2014

Mini quiche in een cocotte

Een quiche of hartige taart is een ideaal gerecht om van je restjes groenten af te komen. Zo had ik nog een bosui in mijn koelkast liggen die op moest en ik besloot die te verwerken in een mini quiche die ik maakte in een cocotte (mini ovenpannetje) Ik at deze als lunch. Iets meer werk dan een boterham smeren maar niet moeilijk om te maken en erg lekker!



Wat heb je nodig?

Voor 1 persoon:

- 1 plakje hartige taartdeeg
- 1 ei
- scheutje kookroom of beetje crème fraîche
- 1 plakje ham
- handje geraspte kaas
- 1 bosui of ander restje groente
- peper, zout & paprikapoeder
- cocotte of mini quiche vorm

Hoe maak je het?

Verwarm de oven voor op 200 graden (hetelucht). Vet de cocotte in en bekleed met het bladerdeeg, prik met een vork gaatjes in het deeg.

Klop in een kom het ei los met de room. Snij de bosui in ringetjes, de ham in stukjes en roer samen met de geraspte kaas door het mengsel. Voeg peper, zout & paprikapoeder naar smaak toe. Giet het mengsel in het pannetje en bak de mini quiche in 20 minuten goudbruin en gaar.

1 opmerking:

  1. Heerlijk gerechtje! Zelf doe ik er ook altijd graag een beetje prei doorheen. Geeft toch wat meer 'bite' ;)

    BeantwoordenVerwijderen