woensdag 1 april 2015

Frisse zalmtartaartjes

Afgelopen kerst was dit ons voorgerechtje, ik had m'n recept toen al uitgetypt maar op de foto zag het tartaartje er door het kunstlicht niet echt smakelijk uit dus plaatste ik het niet. Nu het weer lekker lang licht is, en inmiddels al bijna pasen, heb ik het opnieuw gemaakt. Vonden ze hier helemaal niet erg, de bordjes gingen ook deze keer weer leeg en schoon terug richting de keuken!



 
Wat heb je nodig?

Voor 4 personen, voorgerecht 

- 200 gram gerookte Noorse zalm (Aldi)
- halve komkommer
- 1 bosui
- paar takjes peterselie
- 2 eetlepels crème fraîche
- 1 eetlepel limoensap
- peper & zout
- kookring (of andere ronde vorm)


Hoe maak je het?

Snij de zalm en de komkommer in kleine blokjes en doe deze in een kom. Hak de bosui en de peterselie fijn en meng dit door de zalm- en komkommerblokjes. Voeg de crème fraîche en het limoensap toe en meng alles goed doorelkaar. Breng het geheel op smaak met peper & zout.

Zet 4 bordjes klaar en leg de kookring op het eerste bordje. Schep 1/4 van het mengsel in de ring en druk het een beetje aan met de achterkant van een lepel. Verwijder de ring voorzichtig en leg hem op het volgende bordje. Ga zo door tot je 4 tartaartjes hebt gemaakt, maak deze af met een schijfje limoen en/of een takje peterselie. Lekker met b.v een sneetje geroosterd brood erbij!
 

2 opmerkingen:

  1. Leuk recept! Ga ik proberen.
    Las net dat je ook met de Foodblogswap meedoet. Zou het leuk vinden
    als ik een keer van jouw blog mag koken. Maar goed dat moeten we
    afwachten hoe de verdeling is voor een volgende keer.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik doe regelmatig mee dus wie weet worden we een keer aan elkaar gekoppeld. Leuk dat je de zalmtartaartjes wil gaan maken, ik hoor graag van je wat je er van vond;)

      Groetjes Barbara

      Verwijderen