donderdag 14 mei 2015

AH moestuintje #3

Inmiddels is mijn mini-moestuintje grotendeels naar buiten verplaatst, in de border maakte ik met wat plankjes een afscheiding voor de plantjes. Ook ben ik nog steeds aan het zaaien en heb ik er wat plantjes bijgekocht om het aan te vullen. Ik laat jullie weer even zien hoe ze er nu bij staan ;)

De radijsjes gingen als een speer en zo kwamen ze uiteindelijk ook uit de grond, als een lange punt i.p.v een mooi rond bolletje. Niet echt een succes dus...
 


...maar omdat ze het, in het begin, zo goed deden kocht ik gelukkig zelf een extra zakje zaadjes die ik gewoon in de volle grond stopte. Na het oogsten van de AH radijsjes ben ik die meteen gaan uitdunnen om de radijsjes wat meer groeiruimte te geven dus hopelijk komen deze straks wel rond uit de grond!
 

De cherrytomaatjes heb ik in de meivakantie voorzichtig in de volle grond gezet, ik vond de worteltjes erg klein dus hopelijk gaan ze het redden. Tot nu toe lijken ze de verhuizing overleeft te hebben :)
 

De dille, die ik al een keer heb geoogst en verwerkt in deze dressing, groeit weer lekker aan en ook zie je op de foto de rucola, die groeit ook goed maar lijkt helemaal (nog) niet op de rucola die ik ken uit de supermarkt!?


En dan de bosaardbeitjes, het ontkiemen duurde al een eeuwigheid en het groeien gaat al niet veel sneller, omdat ik aarbeienplanten wel echt bij de zomer vind horen heb ik daarom zelf nog maar een mand gevuld met een tray plantjes uit het tuincentrum :)
 

Ook de worteltjes gaan nog niet echt hard, dit zaaimatje stopte ik dan ook meteen in de volle grond en moest het dus zónder het licht en de warmte van het mini-kasje doen.


Wél in het kasje kwamen ondertussen ook de basilicumzaadjes tot leven maar ook deze plantjes vind ik nog niet echt hard groeien. 
 

Na een vliegende start lijkt er dus nu een klein dipje in te zijn gekomen, of ben ik gewoon ongeduldig? Hoe dan ook, ik vind het nog steeds leuk om te zien hoe alles ontkiemd en groeit en hopelijk komt er uiteindelijk toch nog iets lekkers uit mijn tuintje voort :)


De radijsje gaan het in elk geval niet worden, die groeien weer verdacht veel in een puntje...
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten