dinsdag 13 september 2016

Heldere bleekselderijsoep

Van een salade had ik nog bijna een hele struik bleekselderij over en wat doe je daar dan mee als soepliefhebber? Juist ja! Ik liet mijn staafmixer een keertje in de kast en er ging ook geen kookroom o.i.d in zodat het een geheel plantaardig soepje werd. Ideaal om bij de lunch alvast een portie groente binnen te krijgen want vooral nu de R weer in de maand zit probeer ik daar een beetje extra op te letten ook al is het nu nog tropisch warm ;)



Wat heb je nodig?

Voor 3 borden/kommen:

- 750 ml. groentebouillon (Zonnatura)
- 5 stengels bleekselderij
- 1 flinke bosui
- peper & zout

Ik had nog een bosui liggen die ik ook op wilde maken maar je zou de bleekselderij bijvoorbeeld ook kunnen combineren met wat worteltjes in plakjes (of allebei).


Hoe maak je het?

Verwarm de groentebouillon (ik gebruikte anderhalve tablet) en was en snij intussen de bleekselderij in boogjes, bewaar wat frisgroen blad. Snij de bosui in ringetjes. Voeg de groenten toe aan de hete bouillon en laat ze in ongeveer 15 minuten zachtjes gaar koken. Was ondertussen de blaadjes en scheur ze wat kleiner. Als de groenten gaar zijn breng je de soep op smaak met peper & zout en het selderijblad. Simpel hè? Maar wel lekker en gezond :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten