donderdag 15 januari 2015

Havermoutmuffins met appel en walnoten

Havermout; we kunnen er niet meer omheen, ook ik niet want je ziet het in steeds meer recepten verschijnen. Lange tijd ben ik er met een grote boog omheen gelopen want bij havermout dacht ik altijd aan pap en als er íets is wat ik niet lust dan is het dat wel!

Toen ik het ook op zag duiken in bakrecepten heb ik toch maar eens een pak gekocht want havermout is supergezond dus vond ik 't het proberen waard. Dat heeft uiteindelijk geresulteerd in deze lekkere ontbijtmuffins die ook nog eens makkelijk te maken zijn :)



Wat heb je nodig?

Voor 8 stuks:

- 125 gram havermout
- 125 ml. melk
- 2 eieren
- 1 theelepeltje bakpoeder
- snuf zout
- kleine appel, in kleine blokjes
- handje gepelde walnoten, grof gehakt
- 2 theelepels kaneel
- muffin bakblik


Hoe maak je het?

Verwarm de oven voor op 200 graden (hetelucht) en vet de muffinvormpjes in, ik gebruikte papiertjes maar vond de muffins daar na het bakken lastig uit te krijgen.

Klop in een kom de eieren met de melk los. Voeg dan alle andere ingrediënten toe meng alles goed door elkaar. Verdeel het mengsel over de muffinvormpjes, dit gaat heel gemakkelijk met een ijslepel.

Bak de muffins in 20-25 minuten gaar en goudbruin. Nog warm zijn de muffins het lekkerst, een scheutje vloeibare honing er overheen maakt ze nog lekkerder!


Tip: je kunt deze ontbijtmuffins prima de dag van tevoren al maken, dan hoef je ze s'morgens alleen nog maar even op te warmen in de oven. Inmiddels zijn wij ook in het bezit van een airfryer, klik hier voor mijn versie van deze muffins in dit kleine heteluchtoventje :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten