zondag 27 april 2014

Aardappel muffins

Ik vind het leuk om recepten van anderen uit te proberen maar zelf een beetje experimenteren met een lekker eindresultaat is eigenlijk nog veel leuker :)

Ik had een eter minder en nog een restje rösti in de vriezer liggen en een beetje geraspte kaas wat ik op wilde maken en daaruit ontstonden deze aardappel muffins. Mijn dochter stond al op het punt om elders te gaan eten maar ze ging niet weg voordat ze even mocht proeven, zo lekker vond ze ze eruit zien. Ik heb beloofd dat ik ze nog een keer zal maken en daar doe ik niet alleen haar een plezier mee!


Wat heb je nodig?

Voor 2 à 3 personen, bijgerecht

- 200 gram rösti
- 1 (kleine) ui
- 2 eieren
- handje geraspte kaas
- beetje melk
- peper, zout & peterselie
- muffin bakblik

Ik haalde uit deze hoeveelheid 9 kleine muffins. Ik schat dat je voor een vol bakblik (12 stuks) zo'n 300 gram rösti en 3 eieren nodig hebt ;)

Hoe maak je het?

Verwarm de oven voor op 200 graden (hetelucht) en vet de muffinvormpjes in.

Pel en snipper het uitje en fruit het even aan. Voeg de rösti toe en bak dit tot het goudbruin begint te worden.

Verdeel de rösti over de muffinvormpjes. Klop de eieren los met een scheutje melk, peper, zout en wat peterselie. Voeg ook de geraspte kaas toe aan dit mengsel en verdeel het over de rösti.


Bak de muffins in ongeveer 15 minuten mooi goudbruin en gaar. Dit soort muffins kun je warm of koud eten maar in dit geval vind ik ze warm het lekkerst!


4 opmerkingen:

  1. Vandaag eten wij deze aardappelmuffins, stond op mijn lijstje om ooit eens te proberen. Ben benieuwd, ziet er lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat ken ik zo'n lijstje ;) Wat leuk dat je ze hebt geprobeerd, ik ben benieuwd of ze lekker waren!

      Verwijderen
    2. Ja ze waren heerlijk, volgende keer met gerookte zalm.

      Verwijderen