maandag 20 april 2015

Wortelsoep met kerrie en kokos

Ik heb al van veel groenten soep gemaakt maar nog nooit van wortel/peen, dit stond dan ook al lang op m'n lijstje om eens te proberen. Na een tijdje nadenken hoe ik dat eens zou gaan aanpakken kwam ik tot dit recept en dat pakte goed uit, de soep was stevig maar toch ook zacht door de kokosmelk en lekker hartig door de combinatie kip-kerrie. Meestal gebruik ik peterselie om soepen mee af te maken, deze keer koos ik voor koriander en ook dat vond ik erg lekker :)



Wat heb je nodig?

Voor 3 á 4 personen:

- 1 bosje bospeen
- 1 ui
- 2 theelepels kerriepoeder
- 750 ml. kippenbouillon 
- 150 ml. kokosmelk
- paar takjes verse koriander
- versgemalen peper

En optioneel: kokosolie


Hoe maak je het?

Schrap de bospeentjes en snij ze in stukken, pel en snipper de ui. Laat wat kokosolie smelten in de soeppan (of gewoon boter als je dat niet in huis hebt) en fruit hierin de ui, voeg het kerriepoeder toe en roer dat er even goed door. Voeg de bospeentjes en de kippenbouillon toe en breng aan de kook.

Laat de worteltjes in ongeveer 20 minuten gaar koken en pureer dan de soep met een staafmixer. Voeg de kokosmelk toe en proef of je er nog wat extra kerriepoeder en/of kokosmelk in wil hebben. Breng de soep verder op smaak met versgemalen peper en garneer met de koriander.


Tip: de kokosmelk die je overhoud kun je b.v nog gebruiken in een lekkere smoothie en/of als handige deelblokjes invriezen in ijsblokzakjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten