zondag 31 mei 2015

Foodblogswap mei - Italiaans olijvenbrood

Omdat de inschrijving voor deze foodblogswap precies in onze meivakantie viel had ik me eigenlijk niet opgegeven om mee te doen... tot daar binnen de foodbloggers facebookgroep ineens een oproepje kwam om een plekje over te nemen en iets te maken van de blog She likes bento van Cynni. Ik greep deze kans aan om alsnog mee te kunnen doen :)

Toevallig had ik al eens een broodrecept van haar bewaard op Pinterest dus ik besloot om niet verder te gaan zoeken in de lange lijst met vegetarische recepten op haar Engelstalige blog. Veel tijd had ik daar trouwens ook niet voor want de week waarin iedereen zijn recept mag publiceren was inmiddels al halverwege maar.. ik was nog net op tijd klaar! 





Wat heb je nodig?

- 1 pak mix voor wit brood (Koopmans)
- takjes verse Italiaanse kruiden naar smaak b.v basilicum, oregano, salie en/of tijm
- ongeveer 15 olijven
- 3 eetlepels olijfolie
- snuf peper & zout


Ik heb de zongedroogde tomaten uit het orginele recept vervangen door olijven want die vind ik lekkerder en i.p.v in een broodbakmachine heb ik het brood in de oven gebakken. Het kneden van het deeg liet ik over aan mijn keukenmachine en het afbakken van brood doe ik altijd in een groot cakeblik.




Hoe maak je het?

Hak/snij de Italiaanse kruiden fijn en de olijven in stukjes. Voeg dit samen met de snuf peper & zout (oeps vergeten!) toe aan de broodmix die je verder gewoon bereid volgens de aanwijzingen op de verpakking, hierop vind je zowel de bereidingswijze voor de broodbakmachine als voor de oven. Vervang de 20 gram boter die aangegeven staat door de olijfolie, dat maakt het brood nóg een beetje meer Italiaans.


Dit brood smaakte heerlijk bij een kop (Italiaanse) tomatensoep maar zal het zeker ook goed doen bij de BBQ, het gaat hier dus zeker vaker op tafel komen! Doordat ik deze keer als invaller heb meegedaan is er helaas niks van mijn blog gemaakt, dat is eigenlijk altijd nog het spannendst! Want wat is er gemaakt, en hoe, en was het lekker? Antwoord op al deze vragen krijg ik hopelijk weer bij mijn volgende deelname :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten