woensdag 4 februari 2015

Hachee

Hachee is een van mijn favoriete gerechten uit de Hollandse keuken, heerlijk zo'n geurige pan die de hele middag staat te pruttelen vooral als het buiten koud is. Waarom staat het dan nog niet op mijn blog!? Omdat het typisch zo'n gerecht is dat ieder op z'n eigen manier maakt denk ik. Ik maak het ook altijd hetzelfde al heb ik er laatst voor het eerst ontbijtkoek aan toegevoegd en dat is een blijvertje geworden. Tijd dus om mijn recept maar eens te delen :)



Wat heb je nodig?

Voor 4 personen:

- 600-800 gram hacheevlees
- 2-4 uien
- 2 laurierblaadjes
- 2-4 kruidnagels
- plak ontbijtkoek
- 250 ml. rundvleesbouillon
- peper & zout


Hoe maak je het?

Pel en snipper de uien grof. Bak het vlees rondom bruin met peper en zout, als er te grote stukken tussen zitten snij ik die altijd nog even doormidden zodat alle stukjes ongeveer even groot zijn. Voeg de uien toe en bak even mee. Blus af met de bouillon en voeg de laurierblaadjes, kruidnagels en ontbijtkoek toe.


Laat de hachee in ongeveer 2 1/2 - 3 uur gaar stoven, roer tussendoor regelmatig om. De ontbijtkoek verdwijnt helemaal maar geeft een lekkere smaak af en zorgt ervoor dat het geheel een beetje gebonden word. Verwijder voor het serveren de laurierblaadjes en de kruidnagels. Wij eten het vrijwel altijd met rode kool en aardappelpuree of soms gekookte aardappelen. Vaak maak ik er ook nog een schaaltje appelmoes bij ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten