donderdag 5 februari 2015

Appeltosti

Ik vind het heerlijk om af en toe te lunchen met een tosti maar wilde eens iets anders proberen dan de eeuwige combinatie van ham & kaas. Appel met kaneel leek me wel wat en ik was aangenaam verrast door het resultaat, knapperig brood met warme zachte appel, alsof je een appelflap op zit te snoepen!



Wat heb je nodig?

- 2 sneetjes (oud) brood
- halve appel
- boter
- fijne kaneelsuiker


Hoe maak je het?

Schil de appel, verwijder het klokhuis en snij in dunne plakjes. Besmeer de boterhammen met boter en verdeel de appeltjes eroverheen. Bestrooi met de kaneelsuiker (of gewone suiker en kaneelpoeder) en bak de tosti mooi goudbruin in ongeveer 5 minuten. Ik denk dat een paar rozijntjes ertussen hem nóg lekkerder maakt!

2 opmerkingen:

  1. Heb je de elvistosti wel eens geprobeerd? Vind ik zelf ook erg lekker. Of een tosti met avocado, spinazie, pesto en geitenkaas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moest 'm even opzoeken dus nee, nog nooit geprobeerd. Wel een keer een tosti caprese gemaakt maar dan krijg je van die lange, onhandige draden mozzarella. Die met avocado lijkt me erg lekker, bedankt voor de tip!

      Verwijderen