donderdag 12 maart 2015

Italiaanse kruidenmix

Diegenen die bekend zijn met mijn blog weten waarschijnlijk wel dat ik regelmatig Italiaanse kruiden in mijn recepten gebruik, daarom vond ik het wel eens tijd worden om mijn eigen persoonlijke mixje hiervan te maken. Zelf kun je deze mix ook weer aan je eigen smaak aanpassen door meer of minder van de kruiden te gebruiken die je lekker of minder lekker vind ;)



Wat heb je nodig?

- 5 theelepels basilicum
- 5 theelepels peterselie
- 2 1/2 theelepel oregano
- 1 1/2 theelepel tijm
- 1 theelepel salieblad

 
Zelf vind ik het handig om hier maatlepeltjes voor te gebruiken, mijn setje komt van AH en bevat o.a een hele en een halve theelepel :)
 


Hoe maak je het?

Meng alle kruiden goed doorelkaar en bewaar de mix in een schoon en droog potje, zo heb je meteen voor een paar keer genoeg. Behalve voor Italiaanse recepten gebruik ik deze mix bijvoorbeeld ook voor gebakken aardappeltjes uit de oven


Tip: ook laurier word veel gebruikt in de Italiaanse keuken, je kunt naast deze mix dan ook gerust een blaadje mee laten trekken in bijvoorbeeld je soep of saus ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten