woensdag 9 maart 2016

Natuurlijke antikalk spray

Veilig & voordelig aan de voorjaarsschoonmaak!

Na het weren van zoveel mogelijk pakjes en zakjes uit mijn voorraadkast zijn nu mijn keuken- en badkamerkastjes aan de beurt want ook in deze producten zit veel onnodige troep wat slecht is voor je gezondheid en het milieu belast. Op zoek naar alternatieven kwam ik uit bij een artikel van Nudge over zelfgemaakte schoonmaakmiddelen en heb ik deze azijnspray gemaakt. Die gebruik ik nu voortaan als antikalk spray in de badkamer, een stuk gezonder, milieuvriendelijker en goedkoper!



Hoe ga je te werk?

Vul een plantenspuit of lege sprayflacon met één deel schoonmaakazijn en één deel water. Het schoon te maken oppervlak even goed insprayen, zonodig in laten werken en afnemen met een vochtige doek of gebruik een oude tandenborstel voor moeilijk bereikbare plekjes. Echt lekker vind ik het ondanks het lavendelgeurtje niet ruiken maar ik vind het wél een prettig idee dat ik een stuk veiliger bezig ben :)


Voor meer informatie over zelfgemaakte schoonmaakmiddelen kun je even doorklikken naar het artikel van Nudge, je vind het hier.


De luchtverfrisser maakte ik eerder ook al en deze bevalt nog steeds goed, inmiddels staat er ook een in de badkamer. Zuiveringszout (of baking soda) gebruik ik ook steeds vaker voor allerlei kleine klusjes, het verwijderd bijvoorbeeld theeaanslag in een handomdraai!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten