dinsdag 22 april 2014

Homemade lemon curd

Voor de afgelopen Paasdagen heb ik zelf lemon curd gemaakt. Ik was dat al heel lang van plan maar zoals met veel recepten die je "ooit" wil maken kwam het er steeds maar niet van. Ik gebruikte hiervoor een recept uit het prachtige kookboek De Basics van Donna Hay, ik heb alleen de hoeveelheid aangepast zodat het precies in een potje past ;)



Wat heb je nodig?

- 75 gram boter
- 55 gram fijne suiker
- sap van 1 citroen, gezeefd
- 1 ei, op kamertemperatuur
 

Hoe maak je het?

Verwarm de boter, suiker en het citroensap op laag vuur in een pan met dikke bodem en roer tot de boter is gesmolten en de suiker is opgelost.

Neem dan de pan van het vuur en klop het ei erdoor. Zet de pan weer op het lage vuur en verwarm 8-10 minuten onder voortdurend roeren of tot de massa is ingedikt. Druk het mengsel door een zeef om eventuele stolsels te verwijderen.

Wij hebben deze lekkere en veelzijdige lemon curd vooral gegeten bij het ontbijt, gewoon op een beschuitje bijvoorbeeld. Het word ook wel gebruikt als vulling voor bijvoorbeeld gebak of scones bij een high tea. Ik denk dat wat citroenrasp erbij hem zelfs nog lekkerder had gemaakt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten