maandag 14 september 2015

AH moestuintje #4

Weet je nog, in het vroege voorjaar? Heel Holland was in de ban van de AH moestuintjes en helemaal enthousiast ging ook ik aan de slag met de kleine zaaimatjes. Ik kocht zelfs een mini-kasje voor mijn babyplantjes, als een kind zo blij was ik er mee :)


Eenmaal in de volle grond bleken de plantjes het toch best moeilijk te hebben, ze voelden ook allemaal wat teer aan met hun dunne takjes. Hoewel de plantjes wel allemaal in leven zijn gebleven viel er helaas weinig van te oogsten, de groei kwam er bij de meesten maar niet goed in :(

Maar... er is nog hoop want de tomatenplantjes hebben eindelijk door wat ze moeten doen; groeien en bloeien! 



In de vakantie zagen ze opeens het licht en schoten ze omhoog. Ik bond de takken goed vast en ontdekte de eerste bloemetjes en zelfs al een tomaatje. Inmiddels zijn er weer een paar bijgekomen, het is wel erg laat maar met een mooie nazomer lukt het ze misschien nog om te rijpen (al is de weersvoorspelling voor deze week niet veel soeps).


Hoe dan ook, het leverde vorige week in ieder geval een paar mooie plaatjes op zo met de al herfstige spinnenwebben erbij...




... en mocht het ook met deze oogst uiteindelijk weer niks worden dan hebben we in ieder geval de foto's nog ;)

2 opmerkingen:

  1. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet echt te spreken ben over de kwaliteit van de AH tuintjes... wel jammer, want mensen die zo enthousiast waren... worden teleurgesteld en schrijven gelijk het hele moestuinieren af... Liefs Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze hadden volgens mij gewoon een maatje groter moeten zijn, Appie was zeker bang dat hij zelf niet genoeg groenten meer zou verkopen ;) Hiermee hebben ze denk ik vooral veel kinderen teleurgesteld, jammer want het was vooral voor hun een leuke en leerzame actie ;)

      Verwijderen