woensdag 8 maart 2017

Zoete aardappelsalade

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik héb me toch zin in de lente! Na al die grijze dagen, wind en regen heb ik echt weer behoefte aan kleur, zon maar ook aan ander eten. Dat laatste hebben we gelukkig zelf in de hand dus maakte ik alvast een salade vol verschillende groenten en smaken. Ook ben ik tussen de buien door al een beetje in de tuin bezig want mijn handen jeuken steeds als ik naar buiten kijk!



Wat heb je nodig?

Voor 4 personen als bijgerecht of 2 personen als hoofdgerecht:

- 2 flinke zoete aardappelen
- paar handjes (veld)sla
- halve komkommer
- paar bosuitjes
- paar zongedroogde tomaatjes
- paar schijfjes geitenkaas naturel
- handje geroosterde kikkererwten (klik) of geroosterde pijnboompitten


Hoe maak je het?

Was de zoete aardappelen grondig, verwijder eventuele slechte plekjes en snij ze in dobbelsteentjes van ongeveer 1 cm. Klik hier voor de verdere bereidingswijze in de oven of airfryer, voor 2 aardappelen is de baktijd een paar minuutjes langer.

Laat de zongedroogde tomaatjes even uitlekken op keukenpapier en snij ze zo nodig wat kleiner, snij de komkommer en bosuitjes in stukjes. 

Meng de iets afgekoelde aardappelblokjes met de sla, komkommer en bosuitjes. Verkruimel de geitenkaas over de salade en maak af met de zongedroogde tomaatjes en wat geroosterde kikkererwten voor een lekker knappertje.

Lekker met nog een beetje slasaus erover en stokbrood met kruidenboter erbij :)


Daaag winter...


... hallo lente!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen