zaterdag 18 maart 2017

Groen, opschonen en lentekriebels

Wat een heerlijke lentedagen hebben we achter de rug, zo fijn om het zonnetje weer te zien en te voelen! En om lekker in de tuin te kunnen werken en er fris nieuw groen in te zetten, en het bestaande groen weer uit te zien lopen. Ja, ik word daar heel blij van :)



Ik had een lege pot te vullen dus hup lekker op de fiets naar het tuincentrum, ik koos voor een buxusbol want die zijn zowel in de zomer als in de winter mooi groen. En ik vind ze tijdloos, ik hoop er dan ook heel wat jaartjes plezier van te hebben!



Ook mijn oude springvorm wilde ik graag opnieuw vullen, deze keer heb ik voor sedum gekozen zodat ik ook hier langer plezier van heb. Ik heb er nog wat stenen tussen gelegd die de meiden ooit vonden op vakantie, zo heb ik nu een leuk plantenbakje op de tuintafel :)



En dan heb ik ook nog een souvenir uit mijn AH moestuintje van twee jaar geleden, de bosaardbei die ik toen bijna opgaf. Zo te zien gaat hij weer uitlopen dus hij mag weer blijven, altijd leuk een aardbeienplant in de zomer (ook al vinden de vogels ze meestal ook erg lekker).



Ook de zomerframboos begint weer groen te worden net zoals de andere vaste planten. Er is ook al flink gesnoeid, er zijn planten opgeruimd en er zijn plantjes verplaatst. De voortuin is zelfs helemaal opnieuw ingedeeld want dat was een rommeltje geworden ;)

Nu de ramen nog zemen, en de tuinmeubels schoonmaken. En bij slecht weer binnen verder gaan met de voorjaarsschoonmaak. Ook ben ik mijn blog een beetje aan het opschonen zodat het ook hier overzichtelijk blijft. Kortom, ik heb lentekriebels!


1 opmerking:

  1. Heerlijk zulke dagen! Ik zag dat de framboos hier al goed begint uit lopen.

    BeantwoordenVerwijderen