woensdag 11 januari 2017

Geroosterde kikkererwten uit de airfryer

Kikkererwten roosteren was iets dat ik al heel lang eens wilde uitproberen maar op één of andere manier kwam het er steeds maar niet van. Nu alles weer z'n normale gangetje gaat en we ook weer wat gezonder eten zo vlak na de decembermaand wilde ik het niet langer meer uitstellen, ik was inmiddels aardig benieuwd geworden naar de smaak van deze verantwoorde borrelnootjes!



Wat heb je nodig? 

- 1 pot of blik kikkererwten
- 1 eetlepel olijfolie
- (zee)zout en kruiden naar smaak


Hoe maak je het?

Spoel de kikkererwten goed af en laat uitlekken. Meng ze dan met olijfolie, zout en kruiden. Ik gebruikte zelf een theelepel gerookt paprikapoeder maar je kunt eigenlijk alle kanten op. Ik heb er voor gekozen om de kikkererwten te roosteren in de airfryer omdat ze in het mandje aan alle kanten krokant gebakken worden, de baktijd is 15 minuten op 160 graden.

Op een bakplaat met bakpapier in de oven roosteren kan natuurlijk ook, de baktijd is dan ongeveer 25 minuten op 200 graden. In beide gevallen tussendoor een keertje omschudden/scheppen. Bewaar de geroosterde kikkererwten in een afgesloten bakje, ik denk dat ze het naast gezonde snack ook goed zullen doen als knappertje in de soep of in een salade!


We vonden ze dus geslaagd, ik had alleen wel wat meer (verschillende) kruiden mogen gebruiken want de erwten hebben van zichzelf weinig smaak ;)

1 opmerking:

  1. Klinkt goed Barbara, vanavond maar is uitproberen met airfryer ben benieuwd wat de visite ervan gaat vinden! (en ik natuurlijk ook!) x Lisette

    BeantwoordenVerwijderen