donderdag 24 november 2016

Foodblogswap november - Zelf tortilla wraps maken

Deze maand deed ik sinds lange tijd weer een keertje mee met de foodblogswap en ik mocht iets maken van De keuken van de zoete inval. Ik koos voor het zelf maken van tortilla wraps want dit wilde ik al lang eens proberen, wij eten ze namelijk regelmatig.

Omdat het recept van Catharina nogal beknopt was heb ik er ook nog even 'Het grote zonder pakjes & zakjes kookboek' bij gepakt voor wat extra uitleg, ook halveerde ik het recept. Alles bij elkaar genomen kwam ik uiteindelijk tot deze 4 grote, verse wraps :)



Wat heb je nodig?

- 150 gram (biologische) bloem, gezeefd
- 1/2 theelepel zout
- 1 eetlepel olijfolie
- 100 ml. handwarm water


Hoe maak je het?

Doe de bloem en het zout in een kom, voeg de olijfolie en het water toe en roer alles even door elkaar. Kneed dan in een paar minuten tot een mooi soepel deeg. Leg het deeg in de kom en laat afgedekt een half uurtje rusten.

Verdeel het deeg in 4 gelijke stukken en bestrooi het aanrecht met wat bloem. Rol het deeg uit tot een soort dunne pannenkoekjes, draai het af en toe om. Doordat het deeg nogal elastisch is kreeg ik de wraps niet zo mooi rond als die uit de winkel ;)

Verhit een koekenpan met antiaanbaklaag zónder boter of olie op een middelhoog vuurtje. Bak de wraps in ongeveer één minuut gaar, draai ze halverwege om. Je ziet ze vanzelf verkleuren/droog worden...


.. en stapel ze pas ná het bakken op elkaar!

Ik heb de wraps gevuld met een mengsel van o.a ui, vegetarisch fijngehakt en tomatenblokjes en ze opgerold met wat geraspte kaas erop nog even in de oven gezet (beknopt gezegd). Erbij serveerde ik ook nog zilvervliesrijst, kidneybonen en mais.



Omdat het tegen die tijd allang donker was heb ik geen foto meer gemaakt van de gevulde wraps nadat ze uit de oven waren maar het ging nu dan ook om het zelf maken van de tortilla wraps. Dit ga ik zeker vaker doen want we vonden ze geslaagd!

In kant-en-klare wraps zitten bovendien naast bloem, zout, olie en water ook nog eens stabilisatoren, rijsmiddelen, voedingszuur, emulgator, dextrose en conserveermiddelen. Nog een goede rede dus om ze voortaan lekker zelf te maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten