dinsdag 4 oktober 2016

Havermoutkoekjes met banaan en pindakaas

Begin dit jaar bakte ik havermoutkoekjes zonder suiker die niet alleen bij ons in de smaak vielen, ook hier op de blog werden ze goed bekeken. In die koekjes gebruikte ik appelstroop als suikervervanger en in de koekjes die ik deze keer heb gemaakt zijn bananen het zoetmiddel. De pindakaas proefde ik niet heel erg terug maar ondanks dat waren ze heerlijk en dus ook weer voor herhaling vatbaar :)



Wat heb je nodig?

Voor ongeveer 20 koekjes:

- 1 eetlepel lijnzaad
- 2 hele rijpe bananen
- 30 gram pindakaas
- 60 gram bloem
- 80 gram havermout
- 1 theelepel bakpoeder
- 1 theelepel kaneelpoeder
- 15 gram geraspte kokos
- 20 gram rozijnen


Hoe maak je het?

Verwarm de (hetelucht) oven voor op 200 graden en leg een bakplaat/rooster met bakpapier klaar. Meng in een bakje het lijnzaad met 3 eetlepels water en prak de bananen fijn in een kom. Voeg dan het lijnzaad en de pindakaas toe en meng alles goed door elkaar, ik gebruikte hiervoor een staafmixer.

Voeg dan de bloem, havermout, bak- en kaneelpoeder, kokos en rozijnen toen en roer alles goed door elkaar. Vorm hoopjes van ongeveer 1 eetlepel beslag op de bakplaat en druk deze een beetje plat. Bak de koekjes in ongeveer 13-15 minuten goudbruin en gaar. Laat ze afkoelen op een rooster.


Dit recept is afkomstig uit Boodschappen magazine.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen