zondag 23 oktober 2016

Appels & Peren

Hollandse appels en peren zijn momenteel volop verkrijgbaar, meestal ook nog eens voor een zacht prijsje. Ik gebruik ze beide zelf regelmatig in recepten en daarom ben ik mijn archief eens in gedoken om er een aantal voor je op een rijtje te zetten, de meesten zijn hier inmiddels al echte favorieten geworden :)



De zelfgemaakte appelmoes en stoofpeertjes zijn daar een goed voorbeeld van, deze komen bij ons nu in de herfst en winter regelmatig op tafel.


Ook bakken doe ik graag met appels en peren, zo maakte ik onlangs weer een peer-kaneelcake (zonder de schil en met roomboter) en ook deze appelcrumble is ondertussen alweer gebakken (ook lekker met rozijntjes i.p.v dadels).

Appel-dadelcrumble uit de airfryer

En wil je een keer iets gezonds bakken? Probeer dan eens de havermoutmuffins met appel en walnoten, een veelbekeken recept op mijn blog :)


Iets minder voor de hand liggend maar ook erg lekker zijn appels en peren in een maaltijdsalade. Je vind er hier o.a een met appel en spekjes maar ook een vegetarische versie met peer en geitenkaas, beide op basis van krieltjes en heerlijke combinaties!

Maaltijdsalade met krieltjes


Via de receptenindexen bovenaan of de labels aan de zijkant van deze blog kun je nog meer inspiratie vinden, vooral met appels. Daarom volgt er de volgende keer weer een bakrecept met peren, ik verklap ook alvast dat je er slechts 3 ingrediënten voor nodig hebt...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen