woensdag 10 augustus 2016

Handige trolley voor het opbergen van groente & fruit

Tegenwoordig gaat er hier aardig wat groente en fruit doorheen alleen met het opbergen van de voorraad kreeg ik steeds meer moeite. Onze koelkast is namelijk niet zo heel erg groot en sommige producten worden er in de koeling ook niet lekkerder op zoals bijvoorbeeld tomaten en komkommers.

Toen we laatst (eigenlijk voor iets heel anders) naar IKEA gingen zag ik meteen bij binnenkomst een mooie robuuste trolley staan en ik zag hierin ook meteen mijn eigen mobiele groente en fruitkraampje dat ik na gebruik zó de trapkast ik kon rollen. Hoe leuk en handig zou dat zijn!?


Je snapt het al, de trolley ging mee naar huis en in plaats van overal en nergens ligt nu alles lekker overzichtelijk bij elkaar, mijn hele voorraad past er ook met gemak in. Als ik ga koken zet ik mijn 'kraampje' meestal in de keuken zodat ik alles bij de hand heb, kortom ik ben er superblij mee :)
Foto:ikea.com

De prijs van deze Raskog trolley is voor een opberger helaas niet gering maar daarvoor heb ik nu wél in een keer iets goeds waar ik hopelijk nog heel wat jaartjes plezier van heb. Mijn te klein geworden fruitmandje is hiermee overbodig geworden en naar de kringloop gebracht, opgeruimd staat netjes!


Voor het kopen van losse stukken fruit en groenten gebruik ik overigens eigen katoenen netjes/tasjes zodat ik geen gebruik meer hoef te maken van de plastic zakjes uit de supermarkt en ook dit bevalt mij erg goed. Het scheelt een hoop plastic afval en ik krijg regelmatig complimentjes aan de kassa :)


Voor wie handig is met een haaknaald of naaimachine zijn er online allerlei patronen te vinden om zelf boodschappennetjes/tasjes te maken. Zelf ben ik dat niet maar na een tijdje zoeken vond ik uiteindelijk deze stevige katoenen netjes bij Blokker (niet online maar gewoon in de winkel).


En dan nog even dit... de rechterfoto in de collage is van mijn eigen karretje. De trolley is ook verkrijgbaar in andere kleurtjes ;)

2 opmerkingen:

  1. Heel leuk! Ik zie hem nogal eens langskomen op Facebook met groente en fruit gevuld maar ook als opbergsysteem voor wasbare luiers haha. (wasbare luiers en doekjes is weer een stapje 'groener' hier ;-))

    BeantwoordenVerwijderen