woensdag 1 juni 2016

Minder kopen en meer genieten

Minder spullen kopen die we eigenlijk niet nodig hebben is één van de dingen die wij al een tijdje toepassen nu we wat groener proberen te leven, iets wat mij persoonlijk veel voldoening geeft...

Omdat (te) veel spullen niet gelukkig maken heb ik inmiddels ook al het nodige de deur uit gedaan, het meeste is naar de kringloop gebracht maar we hebben ook een aantal dingen verkocht via Marktplaats. En van die opbrengst hebben we geen nieuwe spullen maar een Museumkaart gekocht.


En van die kaart hebben we inmiddels al veel plezier gehad, vooral de afgelopen meimaand hebben we er veel gebruik van gemaakt. Ik kan wel zeggen dat er een nieuwe wereld voor mij open is gegaan en daar laat ik in deze blogpost graag een klein stukje van zien, kijk je mee?


4 & 5 mei waren voor ons dankzij de kaart extra bijzonder dit jaar, we brachten namelijk voorafgaande aan de dodenherdenking een bezoek aan het sobere maar indrukwekkende Nationaal Monument Kamp Vught. De volgende dag gingen we onze vrijheid vieren in en om het luxe Kasteel De Haar nabij Utrecht, twee totaal verschillende werelden!!

In het kasteel trok natuurlijk vooral de keuken mijn aandacht, alleen al de enorme collectie glimmende koperen pannen zijn een lust voor het oog...


... en rondom het kasteel kun je ook heerlijk wandelen in de tuinen en wat hadden we die dag geluk met het prachtige weer :)


Een paar weken later waren manlief en ik uitgenodigd om mee te varen op een salonboot in Amsterdam en we besloten om vooraf een bezoek aan het Rijksmuseum te brengen. Het is bijna onmogelijk om hier alles in één keer goed te bekijken maar De Nachtwacht hebben we natuurlijk niet overgeslagen!


We liepen onderweg naar de boot ook nog even binnen bij het Fotografiemuseum (Foam) gewoon omdat dat zomaar kan met zo'n kaart op zak. Ondanks dat we ook heel wat winkels zijn gepasseerd kwam ik totaal niet in de verleiding om iets te kopen, blijkbaar heb ik er inmiddels geen behoefte meer aan ;)


De salonboot tour was ook zeer geslaagd, de "Belle Epoque" stamde uit 1910 en was dus ook haast een museumstuk...


... en we werden tijdens het varen door de grachten flink in de watten gelegd met hapjes, drankjes en een heerlijk Italiaans buffet!



Het hebben van een museumkaart is dus op zich niks groens, je moet tenslotte ook overal zien te komen en dat doen wij gewoon met de auto. Het gaat mij meer om de gedachte erachter, het verzamelen van mooie momenten in plaats van spullen die soms helemaal niks aan je leven toevoegen ;)

2 opmerkingen:

  1. Leuk zeg dat jullie dat ervan gekocht hebben. Ik hoor/ lees goede verhalen over de museum jaarkaart. Als de meiden wat groter zijn lijkt me dat ook leuk, wij hebben nu een abonnement op de dierentuin.

    Minder spullen kopen ben ik ik ook echt wel mee bezig, dat bevalt me wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kaart bevalt ons ook erg goed, is ideaal om samen weer leuke dingen te doen. Onze meiden hebben er geen, die zijn juist al te groot en willen niet overal meer met ons naartoe ;)

      Verwijderen