zondag 22 mei 2016

Airfryer baktijden van verschillende aardappelproducten

Sinds ik mijn recept voor gebakken aardappeltjes uit de oven aangevuld heb met de bereidingswijze voor de airfryer word het ontzettend vaak bekeken, uit de zoekwoorden blijkt ook dat hier veel naar gezocht word. Daar ben ik natuurlijk best een beetje trots op en daarom wil graag nog wat meer ervaringen met het bakken van aardappelgerechten delen.

Behalve verse aardappelen gebruik ik namelijk ook regelmatig aardappelproducten uit de vriezer of koeling van de supermarkt want ik hou wel van een beetje afwisseling. En soms heb ik ook gewoon even wat minder zin om te koken. Ik heb voor het bakken van deze producten inmiddels mijn eigen systeempje waarbij het met onze airfryer XL altijd lukt :)



De porties die ik bak zijn meestal voor 4 (gemiddelde) eters. Bij grotere of kleinere porties kunnen de baktijden dus iets afwijken.


Verschillende aardappelproducten uit de vriezer zoals friet, pommes duchesse en röstirondjes:

- 12 minuten in een voorverwarmde airfryer op 190-200 graden, tussendoor 1 keer omschudden

- De dikkere soorten friet bak ik 2-3 minuutjes extra (tot ze krokant zijn)

- De beste ervaringen hebben wij met producten van Aviko


Verschillende aardappelproducten uit de koeling zoals friet, krieltjes en aardappelschijfjes:

- 12 minuten in een voorverwarmde airfryer op 180 graden, tussendoor 1 keer omschudden

- Voorgebakken friet uit de koeling bevat vrij veel olie, deze bak ik 5-6 minuten extra (tot ze krokant zijn)

- Aan producten die niet voorgebakken zijn voeg ik zelf een eetlepel olijfolie (voor bakken en braden) toe voor een krokant korstje


Wij zijn geen snackers, het enige wat we wel eens lekker vinden is een kroket maar het is me nog niet gelukt om deze echt smakelijk uit de airfryer te krijgen. Ook aardappelkroketjes blijven bleek al is de smaak wel goed.

De gouden airfryerkrokettentip is dus welkom!


Foto:philips.nl

3 opmerkingen:

  1. kroketten voor de oven (kwekkeboom) gaat uitstekend, aanwijzingen op verpakking volgen. heerlijk krokant 😆

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mora heeft speciale kroketten voor in de oven én de airfryer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kroket voor de oven (bv. McCain) werkt inderdaad prima ��

    BeantwoordenVerwijderen