woensdag 29 juli 2015

Kleine update & simpel receptje

Het is even gedaan met het mooie weer en lekker met de voetjes omhoog een boek lezen in de tuin dus kruip ik maar even binnen achter de computer voor een kleine update en een simpel, zomers receptje. Om dit pas na de zomer/vakantie te gaan plaatsen heeft dan tenslotte ook geen zin meer ;)

Wij hebben er inmiddels 1 weekje vakantie op zitten en in augustus volgen er nog 3 weken. Omdat ik het soms ook leuk vind om eens iets anders te laten zien nu dus even een paar mooie plaatjes en om het mezelf gemakkelijk te maken vind je het receptje gewoon onderaan in ditzelfde bericht :)



We brachten de 1e vakantieweek vooral thuis door met een beetje klussen in huis en genieten in de tuin. Door de afwisseling van zon & regen staan de hortensia's er mooier bij dan ooit. Deze bloeit dit jaar voor het eerst met verschillende kleuren bloemen, dat vond ik wel een foto waard :)


Ook de vlinderstruik is dit jaar enorm groot, ik kan altijd erg genieten van de mooie vlinders die er op af komen. De dagpauwoog is toch wel mijn favoriet en deze bleef erg geduldig zitten zodat ik 'm goed op de foto kon zetten...


... ook atalanta's zijn er dit jaar weer volop te zien in de tuin, zijn het geen beauty's?


Tijdens onze 1e vakantieweek vierden we ook de verjaardagen van mijn vader en mijn mannetje. Op mijn vader's verjaardag hebben we genoten van een heerlijke BBQ bij ons in de tuin, mijn moeder maakte daarbij weer haar salade met aardbeien en gerookte kip, altijd een succes!

Er was nog wat sla over en daarvan maakte ik de volgende dag deze salade voor bij de lunch. Het is eigenlijk gewoon een combinatie van meloen met ham en meloen met feta met wat extra zonnebloempitjes erbij maar ook dit was een succes!


De verjaardag van manlief konden we gelukkig ook nog lekker buiten vieren voordat de julistorm losbarstte. We eindigden dus helaas met slecht weer maar al met al was het, voor Hollandse begrippen, een prima weekje :)


En dan natuurlijk nog het beloofde simpele, zomerse receptje:


Frisse fruitspiesjes

Hoe simpel wil je het hebben? Maar zoals ik wel vaker zeg, lekker hoeft niet altijd moeilijk te zijn! Deze fruitspiesjes zijn natuurlijk zo al lekker maar door ze even in de vriezer te leggen word het pas echt een verfrissende snack :)



Wat heb je nodig?

- witte druiven zonder pit
- blauwe bessen
- satéprikkers


Hoe maak je het?

Rijg het fruit aan de prikkers en leg deze dan ongeveer een uurtje in de vriezer. Het fruit mag niet door en door bevroren zijn, het moet eetbaar blijven. Lekker als tussendoortje maar ook leuk om te serveren op bijvoorbeeld een schaaltje vla of yoghurt als toetje :)


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen