maandag 15 juni 2015

Kipkrokantreepjes

Dit idee is zó simpel dat het haast geen recept genoemd mag worden maar je moet er maar net opkomen. Ik vond het op Pinterest tijdens het rondsnuffelen naar leuke recepten om te maken in onze nieuwe airfryer :)


Wat heb je nodig?

- 2 voorgegaarde (scharrel)kipkrokantschnitzels
- airfryer


Hoe maak je het?

Snij de kipkrokantschnitzels in reepjes van 1 cm. Verwarm de airfryer voor op 200 graden en bak daarna de reepjes in 4-5 minuten lekker knapperig, je kunt ze evt. nog wat besmeren met (olijf)olie maar er komt ook al voldoende vet uit de reepjes zelf. 


Heerlijk om bijvoorbeeld een salade mee te versieren of om te toveren in een maaltijdsalade, stokbroodje erbij en je hebt een makkelijke maaltijd voor op een warme dag.

Klassieke Caesarsalade

Als je geen airfryer in huis hebt kun je de reepjes bijvoorbeeld ook bakken in de oven of een grillpan ;)


5 opmerkingen:

  1. Te simpel idee.... Maar je moet er maar net opkomen en daarom hou ik zo van pinterest ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En van bloggen zodat je het weer verder kunt delen... al vraag ik me dan soms wel af waarom ik er zelf niet op ben gekomen haha.. ;)

      Verwijderen
    2. Oh zeker Haha. ... sommige dingen probeer ik alleen maar uit voor m'n blog :). ... En tja dat zelf verzinnen lukt soms ook nog wel. .. maar zulke simpele dingen lukt dan weer niet..

      Verwijderen
  2. Kan ook gewoon in de oven twintig min op 180 gr

    BeantwoordenVerwijderen