maandag 22 juni 2015

Handige tip tegen vervelende fruitvliegjes

Ik hou van de zomer maar die bijkomende fruitvliegjes vind ik altijd supervervelend. In de winkel zijn er wel diverse fruitvliegjesvallen te koop maar die vind ik nogal prijzig. Deze zelfgemaakte val werkt ook erg goed, vorig jaar hebben wij op deze manier tenminste heel wat vliegjes gevangen!



Wat heb je nodig?

- scheutje wijn of appelazijn
- stukje fruit of fruitschillen
- stukje huishoudfolie
- plastic bakje of glazen potje


Hoe maak je het?

Giet een scheutje wijn in een bakje en leg daar een stukje fruit in (ik gebruik hiervoor meestal appel). Trek er een stukje folie strak overheen en prik daar wat kleine gaatjes in, de vliegjes moeten er net in kunnen kruipen maar niet meer eruit. Plak het folie eventueel vast met plakband zodat ze écht niet kunnen ontsnappen!

En zie hier het bewijs dat 't werkt, al tijdens het maken zoemden ze om het bakje heen :)



Verder koop ik tijdens een fruitvliegjesplaag altijd minder fruit op voorraad, want hoe rijper hoe sneller ze er op af komen. Ververs of verwijder het bakje daarom ook op tijd om te voorkomen dat het juist extra vliegjes aantrekt! Ook hou ik mijn aanrecht altijd extra schoon en opgeruimd om zo weinig mogelijk extra vliegjes aan te trekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen