dinsdag 12 mei 2015

Popeye omelet

Van de Turkse spinaziecake had ik nog een klein restje verse spinazie over, precies genoeg om een gevulde omelet van te maken. Ik at hem als een laat ontbijtje, het was tenslotte nog steeds vakantie. Glaasje verse jus erbij, ik zeg een supergezond begin van de dag!



Wat heb je nodig?

- 50 gram verse spinazie, gewassen
- 2 eieren
- peper, zout en kruiden naar smaak
- lepeltje zonnebloempitten

En optioneel: kokosolie


Hoe maak je het?

Smelt een beetje kokosolie, of gewoon boter als je dat niet in huis hebt, in een koekenpan en laat hierin de spinazie slinken. Kluts intussen de eitjes en breng ze op smaak met peper, zout en kruiden naar smaak. Giet het eiermengsel over de spinazie en laat het op een middelmatig vuurtje stollen. Maak de omelet af met een lepeltje zonnebloempitten.


Op zich geen heel bijzonder recept natuurlijk want een ei bakken kan iedereen toch? Hiermee wil ik alleen maar weer eens benadrukken dat je vaak echt nog iets lekkers kan maken met een restje!

Behalve spinazie kun je natuurlijk ook andere (overgebleven) groenten gebruiken voor een gevulde omelet maar deze Popeye-versie vond ik erg lekker en ga ik zeker vaker maken, dan krijg ik misschien eindelijk ook eens spierballen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen