zondag 4 januari 2015

2 x snacksalade

Salades voor op een stukje stokbrood of toastje maak ik altijd het liefst zelf, het is helemaal niet moeilijk en gewoon veel lekkerder. Tonijn- en eiersalade zijn bij mij favoriet en deze maakte ik dan ook voor oud & nieuw. Voor de tonijnsalade gebruikte ik een voor mij nieuw recept uit het kookboek Ma Cuisine van Magimix, dit zat bij onze keukenmachine. Deze liet ik ook de salades mengen maar met een vork kom je ook al een heel eind ;)

Tonijnsalade


Wat heb je nodig?

Voor de tonijnsalade, voor 1 bakje:

- 1 blikje tonijn op water
- 2 eetlepels roomkaas naturel
- 1 theelepel olijfolie
- 1 theelepel mosterd
- sap van een 1/4 citroen
- 10-15 sprietjes bieslook, fijngeknipt
- peper & zout


Hoe maak je het?

Laat de tonijn uitlekken en verdeel in stukjes. Voeg de andere ingrediënten toe en meng alles goed door elkaar. Breng op smaak met peper & zout.


Eiersalade


Wat heb je nodig?

Voor de eiersalade, voor 1 bakje:

- 3 eieren, hardgekookt
- 3 eetlepels mayonaise
- 1 theelepel mosterd
- 10-15 sprietjes bieslook, fijngeknipt
- peper & zout


Hoe maak je het? 

Prak de eieren fijn tot de gewenste structuur. Voeg de andere ingrediënten toe en meng alles goed door elkaar. Breng op smaak met peper & zout.


Ook lekker op een broodje als lunch!

1 opmerking:

  1. Lijkt me lekker en fris! Goede tip, ga ik zeker maken! Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen