woensdag 26 november 2014

Warme chocolademelk van vroeger

De winter komt er nu echt aan, helaas wil ik bijna zeggen want het is nou niet bepaald mijn favoriete seizoen. Maar de komende drie maanden zal ik het er mee moeten doen en probeer ik er het beste van te maken, met een kopje ouderwetse warme chocolademelk om op te warmen bijvoorbeeld!

Dit is de manier waarop ik dat vroeger samen met mijn moeder al maakte, gewoon met cacaopoeder, suiker en verse melk. Mijn opa hield er ook nog een andere methode op na, als er even geen cacaopoeder in huis was smolt hij gewoon wat hagelslag in de warme melk. En trots dat hij dan was :)



Wat heb je nodig?

- 1 kopje melk
- 1-2 flinke theelepels cacaopoeder
- 2-3 theelepels suiker

Je kunt bijvoorbeeld ook nog wat kaneel toevoegen of wat dacht je van een scheutje alcoholische drank om extra op te warmen ;)


Hoe maak je het?

Meng de cacaopoeder met de suiker in een kopje met een scheutje water of melk tot een glad papje. Verwarm ondertussen de melk in een pannetje maar laat hem niet helemaal doorkoken. Voeg de warme melk langzaam toe aan het papje en blijf goed roeren. Lekker met een toef slagroom!

1 opmerking:

  1. Héérlijk, ik maak het op sinterklaasavond altijd zo.
    Nog echt luxe ;-) en het ziet er ook zo ouderwets lekker uit op je foto.
    Het water loopt me in de mond, haha...
    En ja, brrrrr...tis echt koud nu.
    Wel weer heel gezellig binnen met de haard aan en kaarsjes ;-)

    Fijne dag en lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen