zondag 9 november 2014

10 vragen over eten en koken

Deze foodtag die ik tegenkwam op Lekker en Simpel gaat blijkbaar al een tijdje rond in de blogwereld, ik vond het wel leuk om hem over te nemen want zo leer je mij meteen wat beter kennen...


1. Sinds wanneer heb je een passie voor eten en koken?

Sinds de kinderen steeds zelfstandiger werden en ik daardoor meer tijd kreeg om aandacht aan het eten te besteden. Toen kwam ik erachter dat koken ook leuk kan zijn en dat wat je zelf maakt veel lekkerder is. Je zou dus kunnen zeggen dat ik een beetje een laatbloeier ben op kookgebied ;)

Spaghetti Bolognese

2. Wie is je grootste kookheld?

Ik heb niet echt een kookheld maar bewonder wel de recepten van Janneke Philippi en Donna Hay vanwege de eenvoud. Zij laten zien dat je niet altijd veel nodig hebt om iets lekkers te maken.

3. Wat is je favoriete gerecht dat vroeger voor je gemaakt werd?

Hier laat mijn geheugen me even in de steek... volgens mij vond ik toen zowiezo niet zoveel dingen lekker...

4. Wat lust je niet?

Pompoen, ondanks dat het er nu de tijd voor is zul je dit dan ook niet tegen gaan komen op mijn blog. En lamsvlees, daar ben ik ook niet zo dol op.

5. Welk gerecht uit de Hollandse keuken vind je het lekkerst?

Hachee, heerlijk zo'n geurige pan die de hele middag staat te pruttelen. Of stoofpeertjes, ruikt ook al zo lekker. Of toch een lekker stamppotje?

6. Welke keuken trekt jou het meest?

Dat is zonder twijfel de Italiaanse keuken!

Italiaanse tomatensoep

7. Beschrijf je kookstijl in 5 woorden

Gewoon lekker en zonder poespas.

8. Welk gerecht past het best bij jouw persoonlijkheid?

Dat vind ik een moeilijke vraag, hangt een beetje af van mijn stemming...

9. Wat vind je belangrijk aan de voeding die je eet?

Dat het vers en/of zelfgemaakt is en het liefst ook gezond al hou ik ook wel van snoepen hoor :)

Appelmoescake

10. Wat zou je willen eten de avond voordat je amandelen geknipt worden?

In elk geval iets waar geen amandelen in zitten ;)


... heb je zelf een blog en vind je het leuk om deze vragen te beantwoorden? Neem deze tag dan ook gerust over!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen