dinsdag 19 augustus 2014

Meloen met ham en mozzarella

Wie kent het niet? Meloen met parmaham is een tijdloos voorafje dat eigenlijk geen tekst en uitleg meer nodig heeft! Toch vind ik dat het een plaatsje op mijn blog verdient, gewoon omdat het lekker is en omdat ik er zelf een kleine Italiaanse draai aan heb gegeven :)



Wat heb je nodig?

Voor 4 personen, voorgerecht:

- halve, rijpe galiameloen
- 100 gram parmaham (of prosciutto)
- 12 mini mozzarella bolletjes
- Italiaanse kruiden
- olijfolie extra vergine
- prikkers

Het is ook leuk én lekker om er wat blaadjes rucola onder te leggen maar wij hebben de afgelopen tijd al zoveel sla gegeten dat ik die deze keer achterwege heb gelaten ;)


Hoe maak je het?

Snij de meloen in parten en verwijder de pitjes. Drapeer de ham losjes over de meloen en zet vast met een prikker. Verdeel de mozzarella bolletjes en besprenkel alles met een drupje olijfolie. Strooi tenslotte nog een snufje Italiaanse kruiden over de bordjes.

1 opmerking:

  1. Mijn vriend en ik zijn er dol op! Meloen met ham... en op mozzarella. Moeten we dus zeker eens samen uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen