dinsdag 17 juni 2014

Rijstsalade met sardines

Afgelopen zondag was het vaderdag en daarom hadden wij mijn ouders uitgenodigd voor een BBQ. Alle boodschappen waren al in huis toen ik ineens het idee kreeg om een rijstsalade als bijgerechtje te maken want mijn vader is gek op rijst. Met wat ik in huis had heb ik deze salade in elkaar gedraaid... en met succes!



Wat heb je nodig?

Voor 4 personen als bijgerechtje of voor 2 personen als lunchgerecht:

- 100 gram rijst
- 1 bouillonblokje, tuinkruiden
- handvol sla
- halve komkommer
- blikje sardines
- 2 eetlepels mayonaise
- 2 theelepels mosterd
- 1 theelepel citroensap

Hoe maak je het?

Kook de rijst in water met het bouillonblokje en laat afkoelen. Snij de sla in fijne stukjes, de komkommer in blokjes en laat de sardines uitlekken.

Maak een sausje van de mayonaise, mosterd en het citroensap. Meng dit samen met de rijst en de groenten goed door elkaar. Verdeel de sardines in stukjes over de salade.

Ook mijn mannetje werd niet vergeten, hij kreeg o.a deze toepasselijke lucifers kado van onze meiden :)



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen