zondag 15 juni 2014

Aardbeitjes uit eigen tuin met balsamicoazijn

De combinatie aardbeien met balsamico was mij nog niet bekend tot ik hem laatst in een magazine van de supermarkt zag staan. Nieuwsgierig als ik ben wilde ik dat wel eens proberen en wat bleek? Het was echt verrassend lekker!



Ik heb de aardbeien gemarineerd met een scheutje balsamicoazijn en een schepje suiker, daarna afgemaakt met topping en smullen maar!


Deze keer kwamen de aardbeien uit m'n eigen tuintje, kijk maar mee...

Mijn aardbeienplanten van vorig jaar heb ik overgezet in een grote zinken emmer. Zo liggen de aardbeien straks niet in het zand (wat vorig jaar geen succes was) en bovendien staat het een stuk gezelliger. Een plekje in de zon, die volop schijnt, zorgt er al snel voor dat de planten in bloei staan...


Veel zon en water zorgen ervoor dat de bloemetjes al snel veranderen in vruchten, ze zijn niet zo groot maar dat mag de pret niet drukken...


De eerste aardbeitjes zijn rijp en gelukkig worden ze (nog) niet opgepeuzeld door de vogels dus er kan geoogst worden :)


Klein maar fijn en je proeft de zon erin terug, en met de balsamico erbij smaken ze proprio buono!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen